Thursday, May 7, 2009

Sahabat, Teman, Kawan

Setelah hampir 17 tahun aku hidup, sekarang baru aku sedar apew sebenarnya maksud seorang sahabat, seorang teman dan seorang kawan. Walaupun ketiga-tiga perkataan itu membawa maksud yang same tetapi pd aku ketiga-tiga perkataan tersebut memberikan aku tiga gambaran yang berbeza bg mereka yg memegangnya dlm hidup ku ini......

walaupun aku ramai kawan , tapi x semua merupakan teman aku, walaupun aku adew teman tapi x sume teman aku adalah sahabat aku......pada aku seorang kawan tue hanyalah insan yang hadir untuk menemani kau tetapi mereka tidak akan sanggup untuk berkongsi kisah sedih atau gaembira......tetapi mereka tetap penting dalam diari hidup aku...Justify Full

Teman pulak bagi aku merupakan insan yg aku akna hargai hingga ke akhir hayat aku...kerana seorang teman lah yang sentiase adew disebelah aku walau kemane saja aku pergi.....kerana seorang teman sanggup menjadi tempat aku berkongsi suka dan duka dalam kehidupan....walaupun seorang teman itu x sanggup untuk berkorban demi sebuah persahabatan...aku tetap menghargai mereka hingga keakhir hayat kerana mereka selalu adew apabila aku memarlukan "TEMAN".....

Sahabat.......insan yang merupakan insan terpenting dalam hidup aku..
lebih dari nyawa aku....mereka lah yang telah mengajar aku banyak pengalaman hidup...
meraka lah yang sanggup berkorban untuk persahabatan ini...
mereka lah insan yang berhati mulia....yang banyak membantu aku tika dalam kesusahan...
mereka lah juga yang telah benyak mengorbankan masa bersama aku ketika aku berduka.....
mereka lah segala-galanya...
dan aku sebagai seorang insan yang lemah yang hidup di alam fana ini tidak sanggup untuk kehilangan Merka....
kerana mereka aku masih gagah berdiri disini...
masih sanggup dan bersemangat untuk menmpuh hari yang akan dtang...
yang aku sendiri tidak tahu apa yang akan ku jalani......
TERIma KAsih SahaBAt...
kerana kamu aku Disini...

SaHAbat

No comments:

Post a Comment